luni, 12 martie 2007

Cum vad eu spotul Cosmote?

Mare deranj in "blogosfera" (niciodata nu mi-a placut termenul asta, pentru ca nu-l identific sumei de bloguri din Romania): noul clip Cosmote, ala cu multe mms-uri de trimis. Zoso, pe care il citesc cu placere zilnic, striga tare: Daca as fi nesimtit, as fi Cosmote! Si pe buna dreptate. Eu as spune: daca as fi nesimtit, as fi agentia de publicitate a Cosmote. Ca ei au picat la mijloc, "saracii", desi fac pariu ca le-a placut la nebunie ideea cu pozele gen rdf.ro...

Cel mai bine ar fi ca o polemica de genul celei initiate de Zoso sa starneasca o identitate proprie fiecarui destept care pune o poza pe net. Si sa treaca acolo, undeva, un copyright sau o adresa de www. Daca va uitati pe site-urile de profil de afara, veti vedea ca nu exista poza anonima, toate sunt mai discret sau mai strident, branduite. Asta e ceea ce lipseste romanilor: Simtul identitatii propriilor idei sau creatii. Ma rog, cel putin in randul celor multi, ca cei care lucreaza in domeniu, cu siguranta nu uita sa puna un copyright pe orice.

la urma urmei, poza sau textul respectiv sunt munca sau distractia unui individ. Platita, ar insemna cedare de proprietate intelectuala. Neplatita si luata "de pe mail" sau de pe "mess" inseamna mai putina bataie de cap pentru copywriterul sau creativul agentiei care a facut spotul si integrarea unei asemenea intamplari sau poze "hazlii", dar anonime, intr-un intreg de comunicare in print, TV sau alte alea. Oameni buni, sa nu ne ascundem dupa deget! Pentru spotul asta, pentru campania asta s-au dat bani seriosi! Si pentru ce? Pentru un colaj de imagini care la un moment dat, prin generozitatea unui individ se plimbau prin internet sub forma de imagini virale inofensive.

De luat la seama si tinut minte pe viitor: o poza scoasa la momentul oportun pe net si neidentificata prin elemente vizuale poate deveni oricand material de munca pentru oricine, GRATIS.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu