joi, 26 aprilie 2007

Sleahta de incompetenti

Cu ceva timp in urma pusesem un post in care am indraznit sa ii fac pe parlamentarii nostrii incompetenti. O doamna parlamentar a citit postul si mi-a atras atentia ca sunt subiectiva. Cred ca ar fi cazul sa-i explic de ce cred eu ca nu sunt deloc subiectiva. Acum un an am inceput sa lucrez la lucrarea de licenta al carui subiect ii avea in vizor pe parlamentarii romani, mai exact modul in care acestia cunosc si incearca sa aplice programul partidului din care fac parte. Rezultatele pseudo-cercetarii mele nu au fost deloc surprinzatoare. Din 15 parlamentari intervievati, doar 4 au dat semne ca cunosc cat de cat programul partidului din care fac parte si incearca sa-l aplice. Restul de 11 au scaldat-o de o maniera penibila si au incercat sa ma convinga, intr-un limbaj de lemn aproape perfect, ca stiu ce vorbesc. Ei bine nu stiau. Am avut surpriza sa constat ca stiam eu mai bine programul decat ei. Daca asta nu se numeste incompetenta, atunci nu stiu cum se mai numeste. Sau poate ca alesii nostri nu trebuie sa cunoasca programe, trebuie doar sa aiba consilieri foarte bine pregatiti. Trebuie sa specific faptul ca am avut de-a face cu alesi din intreg spectrul politic, asa ca, din punctul meu de vedere, toti sunt o apa si un pamant. Dar se poate spune ca 15 din 400 si ceva nu reprezinta mare lucru si ca esantionul a fost unul prost. Bun, pot sa accept asta. Dar reprezentatiile date in ultimul timp in Parlament nu fac altceva decat sa ma convinga de faptul ca nu gresesc atunci cand ii descriu ca sleahta de incompetenti. Daca nu cunosti nici macar faptul ca o lege nu poate fi modificata printr-o hotarare a Parlamentului, atunci poti sa te duci acasa linistit. Mananci pe banii poporului degeaba. Si asta nu in cazul a 15 parlamentari, ci a peste 250 de alesi. Am ajuns in situatia in care nu putem decat sa ne miram de prostia unora, care isi urmaresc interesele proprii si de partid si nu putem face nimic. In aceste conditii, nu e cinstit sa vrem modificare de Constitutie? Nu e cinstit sa vrem modificarea sistemului electoral? Daca am mers la vot si i-am bagat in Parlament, ar trebui sa aiba minimul de decenta in actele pe care le intreprind. Calca in picioare orice limita si am putea crede ca aplicarea legii la noi in tara a ajuns o chestiune de "vreau" sau "nu vreau". Si asta din partea celor care se pretind cei mai in masura sa faca legea. Mai invatati domnilor! Va sugerez ca inainte de a calca pragul Parlamentului, sa luati in mana o carte de introducere in drept si sa va puneti la punct cu drepturile si obligatiile pe care le aveti. Pana atunci ramaneti pentru mine "sleahta de incompetenti"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu