Avem Adsense. Cum procedăm?
De trei săptămâni deja, şi IDEI LA SCHIMB rulează scripturi Google Adsense. Există multe bloguri care rulează la rândul lor reclame Google. Cel mai simplu la acest program e felul în care administrezi contul Adsense: dai un copy/paste la cod pe pagina ta şi totul e gata.
OK. Câţi dintre voi aţi citit însă termenii şi condiţiile? Probabil destul de puţini. În weekendul acesta am avut răbdare să le citesc cap-coadă. E simplu să intri în sistem, să implementezi codul şi să aştepţi să curgă banii. E mai greu să nu încalci termenii şi condiţiile acordului dintre tine şi Google.
Înainte de toate nu trebuie să uiţi că TU eşti „singurul responsabil pentru Site-uri, incluzând întreg conţinutul şi materialele, întreţinerea şi funcţionarea acestora, implementarea adecvată a specificaţiilor Google şi respectarea termenilor acordului”. Aşa ca să fie clar că nu poţi da vina pe terţe persoane dacă într-o bună zi scriptul tău se va opri şi vei fi exclus din program. Iată mai jos ce nu ai voie să faci:
1. Nu da click niciodată pe reclamele de pe blogul tău. Asta e prima şi cea mai importantă regulă. La urma urmei, o regulă de bun simţ. Şi cea mai simplă cale de a-ţi vedea contul Adsense închis este să nu o respecţi.
2. Nu le recomanda colegilor de birou, prietenilor sau familiei să dea click pe reclamele de pe blogul tău. Adsense e deştept şi îşi dă seama foarte repede dacă click-urile vin pe bune de pe IP-uri reale şi în mod involuntar sau dacă ele vin regulat de pe aceleaşi adrese. (E vorba despre Google, totuşi!) Mai ales nu da click pe reclamele tale de pe IP-ul de unde îţi verifici statisticile Adsense. E un mod sigur de a primi ban la orice bănuţi făcuţi de acasă din fotoliul tău de blogger.
3. Nu schimba niciodată codul Adsense. Sunt destul mijloace de a optimiza şi schimba culorile, marimea sau forma anunţurilor Google. Schimbarea codului poate determina scriptul să se oprească din rulat şi să nu mai apară reclamele pe blogul tău. Dacă nu îţi apar reclamele aşa cum vrei tu sau unde vrei tu, cel mai bine este să iei legătura direct cu Google Help.
4. Nu divulga informaţii confidenţiale asupra contului tău Adsense. Informaţii confidenţiale precum: CTR, CPM sau alte informaţii privind suma obţinută/click.
5. Nu rula mai mult de 3 unităţi de anunţ, 2 casete de căutare şi o unitate de link-uri pe blogul tău. Oricum dacă plasezi mai multe coduri pe pagină, Google nu va rula pe pagina ta decât numărul maxim admis.
6. Este interzis să afişezi coduri Adsense pe pagini care conţin pornografie, conţinut adult, conţinut copyright, crack-uri, conţinut violent sau care are tentă rasială, pe pagini care au conţinut legat de jocuri de noroc, vânzări de arme şi muniţii, vânzări de alcoale tari, orice este ilegal sau poate produce un efect contrar legii.
7. Din câte am înţeles eu, nu ai voie să plasezi alte reclame alături de cele de la Google. Doar cu acordul scris al unui asistent de la Google Help, poţi afişa reclame contextuale ale concurenţei. De aceea este bine ca înainte să faci vreun pas greşit, să te adresezi direct Google. Angajaţii sunt din altă epocă pentru tot ce înseamnă Online Client Service în România. Oricum, marii publisheri îşi permit să facă rabat de la aceste instrucţiuni. Pentru că Google le permite şi nu vrea să piardă clienţi importanţi. Şi pentru că Google poate.
8. Nu ai voie să plasezi alături de unităţile de anunţuri Google orice text sau frază care încurajează explicit vizitatorii să dea click pe reclamele de pe blogul tău. Textele de genul: „Vizitaţi aceste pagini”, „Sprijiniţi-ne prin click aici” sau „Eu fac bani din asta, încearcă şi tu!” sunt interzise. Doar programele de "butoane recomandare" (referrals) fără alte texte sunt permise. Însă, nu sunt încă disponibile pentru limba română. Mai aşteptăm.
9. Nu ai voie să plasezi imagini în proximitatea unităţilor de anunţuri Google. Acestea pot induce în eroare vizitatorii şi-i pot determina în mod evident voit să facă click pe reclame.
10. Nu ai voie să lansezi o pagină nouă după ce un vizitator a dat click pe reclamele Google din site-ul tău. Rezultatele click-ului trebuie să se deschidă în aceeaşi pagină.
11. Nu plasa reclamele pe pagini fără conţinut. Doar e vorba de un program de reclame contextuale!
12. Nu plasa reclamele pe pagini de genul: „Bun venit! Click aici pentru a intra în site” sau „Vă mulţumim pentru vizită”.
13. Nu masca elementele care compun unităţile de anunţuri/link-uri, casetele de căutare de pe blogul tău. Nu plasa codul Adsense în spatele unui alt element grafic care obstrucţionează vizibilitatea completă a reclamelor pe Google.
14. Nu trimite reclamele prin email. E-mailurile în format HTML permit plasarea unui asemenea cod în corpul mesajului. Însă Google înregistrează rapid orice impresie de pe o adresă de email. Iar acest lucru este interzis.
15. Nici un cod Adsense nu poate fi integrat într-o aplicaţie software, oricare ar fi destinaţia acestei aplicaţii.
Pentru orice altă întrebare, cel mai bine este să contactaţi Google Help, help@google.com. Asistenţii sunt printre cei mai deschişi la minte şi la propuneri. Toate informaţiile de mai sus au fost extrase din Termeni şi Condiţii Standard Online, Termeni de Utilizare a Serviciilor Google şi Politicile de Program.
Şi gândeşte-te de două ori dacă blogul tău merită să încalci regulile!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu