marți, 9 octombrie 2007

Inovatia in media e sublima, dar...

Inovaţia în media. Un concept pe cât de simplu, pe atât de greu de argumentat. Cel puţin la noi.

Am citit textele premiate de Comanescu. Toţi cei care au argumentat în vreun sens sau altul s-au ascuns după cireş. Că inovaţia e o adaptare a unor modele de afară, că e preluarea unor concepte şi îmbogăţirea lor cu ingrediente mioritice etc. Atât pe TV, cât şi pe .ro sau pe print se laudă "inovaţia" lui Sârbu, Prigoană sau Cristoiu şi Academia Caţavencu.

Însă, părerea mea este că pentru a putea fi cu adevărat inovator, trebuie ca TU, om de media, să inventezi un concept nou de media. Să-l dezvolţi, să-l exemplifici, să-l creşti şi apoi să-l faci successful. Iar pentru a fi cu adevărat INOVATOR, nu te poţi baza pe training-urile şi know-how-ul importat din străinătate. Nici copy/paste de pe un concept occidental pe unul mioritic.

Pentru a fi inovator, TU, ca om de media trebuie să fii master of your domain. Să stăpâneşti cele mai noi tehnologii/ aquis existent pe piaţă. Or, atât timp cât noi încă importăm tehnologii second hand şi nu suntem în pas cu cei din vârf, e greu să poţi fi inovator, sau cel puţin inovator de pe acelaşi plan cu ceilalţi jucători de pe piaţă. Oricând, un competitor care are mai mulţi bani/ relaţii de business mai bune poate importa un concept nou pe piaţa locală şi devine "mai" inovator decât tine.

Deci inovaţia în media românească nu există. Pentru moment. Imperiile media autohtone sau publicaţiile de succes au fost clădite pe barba unor manageri străini sau şcoliţi în Occident. Pe viitor, INOVAŢIA nu se mai poate aplica unui concept global de genul televiziune de ştiri, săptămânal politic/social. Se va aplica cel mult unui format de emisiune, rubrică de ziar sau site cu audienţă avizată.

Asta înseamnă NIŞĂ.

Şi este marea provocare pe care media o aduce astăzi. Vom vedea cât de inovatori sunt românii, "buni la toate" prin definiţie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu