vineri, 20 iunie 2008

Cum bate mutu din guritza:))

Mai ieri pe inserat, ora Americii, prietenu' Horatiu ma sfatuia sa dezvolt pe blog cateva din replicile date spontan pe messenger. Tema, evident, campania Roumaniei la Euro 2008. Insista sa scriu pana nu se raceste subiectul. Cum sa se raceasca dom'le cand si azi vuia presa despre gatul lui Mutu, de care stau atarnati Pitzi si alesii lui, care si-au miscat hoitul, mai mult pentru cumparaturi in tara lui Heidi(vezi sacosele cu destinatia Faurei, ale lui "Banal" Nicolita).
Cel mai deranjant la acest Euro, parerea mea, este atitudinea unei prese romanesti incurabile, care de la a fotografia organu' lu' Mutu in splendoarea lui flasca,ridicarea in slavi a rezultatelor din meciurile cu Italia si Franta, pana la infierarea nationalei pentru acest "neverosimil" 2-0 cu Olanda, nu s-au dat in "laturi" de la nimic. Nu zic ca nationala nu e buna de nimic, a reusit sa mearga acolo unde Anglia, Danemarca si alte echipe cu pretentii au ramas de tren. Sunt de-ai nostri, asa ca sa ii sustinem pana la capat, chiar daca sunt mai saraci cu duhu.
Nu imi venea sa cred, ca si atunci cand intr-un meci in care iti dovedesti neputinta timp de 89 de minute, dar totusi prinzi un minut de gratie (sa nu zic doua, ca ma doare si acum sufletul pentru penalty ratat), nu stii sa exploatezi momentul si iti bati gura degeaba. Draga Mutu, poliglotu' lu' tata, prin faptul ca rupi si tu, ca alte cateva mii de romi, cate ceva din limba lu' Buffon, nu te face mare atacant!!!! Nu ca te doare in cur de aprecierile mele, dar ai fi crescut o tzara in ochii mei, daca foloseai macar stereotipii verbale d'ale oamenilor de futbol: "Am citit jocu' si stiam ca o baga inspre portar" sau "Cunosc foarte bine campionatul italian si am presimtit pasa inapoi" sau "Am facut pressing si l-am fortat pe aparator sa intoarca balonul la portar"....Mutule cate mai vrei? Toate astea ti-ar fi consolidat statutul de atacant de clasa. Asa ai reusit sa demonstrezi, inca o data, ca jemecheria romanului e providentiala si cu ea mai ciupesti din cand in cand cate o boaba, un portofel, mertzan sau uite! cate un gol de la granzii lumii!!
Nea Piti, dom'le, daca pana acum nu intelegeam criteriile de selectionare, atunci cand aduci un Florentin Petre, Ovidiu Petre (ai o slabiciune pentru numele de Petre, probabil), acum te-am descifrat! Aduni la nationala toti poliglotii (exceptie, evident, Balanel Nicofitza), pentru partidele de cumparaturi din mall-urile europene.
Au revoir, Vaarwel, Arrivederci!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu