marți, 3 aprilie 2007

De ce merg eu la vot

De foarte multe ori aud lumea din jurul meu spunand ca nu mai merge la vot pentru ca s-a saturat. Si ma irita chestia asta. Acesti oameni au impresia ca daca nu merg la vot au constiinta impacata si pot arata ulterior cu degetul, fiind mandri ca "p-astia nu i-am votat". Neprezentarea la vot te scutesete de scepticismul celor din jur in momentul cand zici ca nu ai votat cu x si cu y. Doar in cabina ai fost singur, nu poti dovedi ca e asa cum zici pentru ca nimeni nu te poate controla. Dar daca nu te-ai prezentat la vot poti striga linistit. Problema e ca nu poti striga linistit. Ar trebui sa taci pentru ca nu ai facut nimic. Ai stat, ai privit, nu te-ai implicat si esti mandru. Ei bine cetatene, total gresita abordarea. Fiecare cetatean are dreptul sa se prezinte la urne. Poti alege sa nu mergi, corect. Dar atunci taci si nu te plangi. Pentru ca in momentul in care puteai sa te plangi, sa schimbi ceva, ai stat acasa si i-ai lasat pe altii sa hotarasca pentru tine. M-am saturat de scuze de genul votul meu nu conteaza. Ba conteaza! Daca toti cei care stau linistiti acasa si beau bere in ziua alegerilor, enervandu-se ca nu au la ce se uita la tv, ca vezi doamne se voteaza, ar misca sa dea cu stampila, poate ca Parlamentul ar arata altfel. Nu ca nu am avea aceeasi sleahta de incompetenti pe scaunele moi de la parlament, da poate am scuti scena politica de asa zisele crize care se intampla in ultimul timp. Zic poate, pentru ca se poate intampla sa nu o scutim ci chiar sa o adancim. Dar atunci avem dreptul sa strigam si sa aratam cu degetul, ne putem revolta si putem sa cerem socoteala. Putem pentru ca am participat. asta inseamna democratie, sa participi, nu sa stai pe margine si sa te revolti. Nu ai dreptul sa te revolti daca nu ai luat parte la hotarare. Ei bine, d-aia merg eu la vot. Pentru ca acum am dreptul sa ma revolt. Pot sa ma cert pe mine ca am votat prost, pot sa ma felicit ca am votat bine. Si mai pot sta cu constiinta impacata, ca peste doi ani voi vota iar. Domnilor,votul meu conteaza!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Aprob! Votez pentru!(articol si argumente incluse)
Am rezerve fata de evaluarea "sleahta de incompetenti" (scaunele sunt relativ moi, ca-s tapitate...) din motive care pot fi considerate strict subiective (descrise intr-un post mai vechi...)
Oricum, felicitari pentru atitudinea civica! E laudabila si pentru ca-i atat de rara...

Trimiteți un comentariu