marți, 15 mai 2007

Autopresh

Reclama îţi plăteşte maşina zice Cotidianul.
Andrei zice că nu e chiar aşa şi citează Săptămâna Clujeană.

Contractul se găseşte aici. Multe chichiţe şi subterfugii pentru a stabili foarte clar: clientul nu prea are niciun drept.

Acuma: ei se laudă că au 435 de maşini care deja poartă însemnele Autopres şi alte 1500 în stand-by. Ieri am fost prin Cluj pe jos. Să-mi plătesc Orange-ul. Şi am numărat 8-9 maşini brănduite în mai puţin de jumătate de oră, după care m-am lăsat păgubaş că pierdusem şirul. Toate erau brănduite cu logo-ul firmei după cum se vede şi în poza din Săptămâna Clujeană. Există şi unele maşini care poartă însemnele unui alt sponsor: KO Racing. Dar marea majoritate dintre maşini, cam 80%, după câte am văzut eu prin oraş, poartă doar însemnele Autopres. Să spunem că în medie, ei plătesc 120EUR, în loc de 150, valoarea maximă până la care plătesc ratele în schimbul spaţiului publicitar de pe maşina clientului (portiere, capotă şi aripi faţă).

Un calcul simplu: 435 de maşiniX120EUR/lună= 52,200EUR/lună. 80% din suma asta e clar pentru autopromovare, deci cam 40,000 EUR/lună. Şi afacerea merge din toamna lui 2006.

Ori au al naibii de mulţi bani pentru autopromovare, ori nu-şi plătesc toţi clienţii, uzând de prevederile contractuale mai mult decât avantajoase pentru Autopres. Ce să fie?

2 comentarii:

Anonim spunea...

N-au deloc bani de promovare, smecheria e alta. E un joc piramidal. Ei primesc comision la fiecare masina vanduta prin ei. Nu exista dovezi in sensul asta, da' am eu informatii ca la o masina de aproximativ 10 mii de euro (cu variatii) primesc comision cam 600 de euro. Deci daca eu imi iau masina prin ei, ei au patru luni asigurate cheltuielile cu mine. Ce se intampla dupa alea 4 luni ? Nimic, doar ca in alea patru luni se inscriu o multime de fraieri. Drept pentru sistemul se autofinanteaza excelent, fara sa vinda nimanui publicitate, atata vreme cat merge. Ca un fel de caritas. Cand nu va mai merge, o parte din clienti, aia care oricum si-ar fi luat masini, vor incepe sa le plateasca singuri, iar aia care se bazeaza pe banii auto pres ca sa-si plateasca masina vor ramane cu buza umflata, dar si cu avansul si cheltuielile initiale pierdute.

Bogdan spunea...

Foarte plauzibil!

eu aveam unele dubii inca din momentul in care am aflat ca ei te trimit frumos la anumiti dealeri si ca doar cu aia lucreaza.

la urma urmei: reclama lor era mai bine plasata pe un mercedes C Klasse sau o toyota avensis decat pe un polo.

Trimiteți un comentariu