marți, 4 septembrie 2007

3 impartit la 2 egal 1...FARA REST...

O noua, dar deja experimentata, as putea spune chiar profesionista metoda de capitalism romanesc este implementata in "mentalul colectiv" al minunatelor vanzatoare de pretutindeni. Exista un manual pentru asa ceva? Se raspandeste viral aceasta modalitate? Habar nu am, dar tot ce stiu e ca orice magazin l-as onora cu prezenta as pati la fel. Indiferent ca am sa cumpar o cutie de chibrite sau o centrala termica mi se intampla acelasi lucru. Cred ca v-ati facut o idee despre ce vorbesc. Este imposibil sa nu fiti si voi agasati de......RESTUL IN NATURA, pe care vi-l ofera "tantile de la magazinele". GUMA ORBIT, CARAMEAUA si alte produse de strapezit dantura sunt oferite cu un gest atat de natural incat imi zic: Sigur nu am cerut eu cumva? Si totusi nu! Incepand de la 10 bani si terminand cu 1 leu poti primi: o guma, cel mult doua. Oferta este invariabil aceeasi.
Totusi am sesizat o evolutie a acestei practici. S-a inceput cu:
1."-Aveti cumva marunti? Nu? Va pot da o guma?"
2."-Nu am sa va dau rest, va dau o guma!"
3. Mi se da direct guma sau carameaua ca la un copil prost
Dar zana surprizelor s-a gandit ieri sa duca treaba la paroxism: NU AM PRIMIT NICI GUMA, NICI RESTUL. (aveam de platit 3,4 lei, am da 5 lei si am primit inapoi 1,5 lei, dupa care vanzatoarea mi-a intors spatele, continuandu-si discutia cu colega). Am ramas putin socat, apoi a inceput sa imi tremure usor barbia si simteam lacrimi de ciuda in ochi, ca un copil fraierit de tigani pe strada, mi-am luat painuca si apa "milenara" si mi-am vazut de drum. Ce sa mai zic? V-o zic voua acum....am intrat intr-o noua etapa in care restul e format din numere intregi, iar banutii sunt ignorati, evident treaba mergand unilateral, caci la 5 banuti lipsa nu poti cumpara nici daca cumperi en-gros.

Un comentariu:

Anonim spunea...

esti de-a dreptul penibil! si ce asteptai?0,1 lei?

Trimiteți un comentariu